20170531

Lång dag men glad. Del 90/100

När man vaknar av telefonen kl kvart i tre på morgonen och en halvtimme senare söver en yrvaken sexåring medan en själv har ont i magen av nervositet för dennas mamma så det inte går att somna om, då blir dagen ganska lång.

När morgonen kom sov dock sexåringen ett par timmar mer än hon brukar och vaknade på ett strålande humör och ville iväg till förskolan. Hon hade inte fattat att idag var Dagen D.

Föräldrarna har ju åkt in och ut till sjukhuset i Skövde några gånger, så det kan väl bli några gånger till.

-Så bebisen kommer idag, alltså??! utbrast hon när jag försökte säga att de skickade ett sms om att de fått stanna när de kom in till förlossningen. Jag tog för givet att hon ville vara hemma med mig och drälla lite, men icke! Så iväg bar det.

Jag hann precis hem igen så ringde telefonen och dottern berättade att det kommit en liten flicka - en Hedvig! Allt hade gått bra. Men eftersom jag hade lämnat storasystern på förskolan precis när lillasystern föddes fick hon ringa dit och prata med henne.

Sedan har mobilen gått varm hela dagen. Tur att jag var ledig!! Skulle nog inte gjort många rätt idag, om man säjer...

Det blir tidig kväll idag.

Inga kommentarer: