20170421

Från simbassäng till åskregn. Del 51/100

När jag går och lägger mig om en stund så kommer jag att somna ovaggad.

Började sent idag eftersom jag jobbar fredag kväll, lördag och söndag. Tog en tidigare buss till Skövde och promenerade i motvinden från stationen till badhuset och simmade i 40 minuter (promenaden tillbaka gick desto fortare).

Jobbet gick fort med det ena och det andra, och sedan hade vi After Work på hotellet tvärt över gatan. Det var trevligt. Halva styrkan var med. (Det är helt omöjligt att hitta på något som ALLA vill, så är det bara.)

Jag stannade inte så länge eftersom jag ska jobba i morgon. När jag gick till bussen noterade jag att himlen var oroväckande blåsvart. Tanken på  åska for genom huvudet men det är ju fel årstid! Men jodå, när vi kom på bussen kom störtregnet och mullret.

Som tur var hade regnet lugnat sig lite när vi kom till Hjo så jag blev inte helt genomsur på vägen hem.

Inga kommentarer: