20150417

Vad gör man inte. Del 48/100

Nää, vad gör man inte för att det ska finnas låglaktostårta på födelsedagskalaset i morgon (som är en dag för tidigt, men det passade bättre).
Jag bakade ikväll, när jag kommit hem från jobbet + handlat på ICA och ätit, en "herrgårdstårta" och ett gäng "carrot cinnamon cookies" som jag hittade på facebook. Skumma kakor.
Födelsedagsbarnet själv är alldeles säker på att jag "brukar" ha bananbitar i grädden mellan kak- och marängbottnarna i tårtan. Har jag ingen aning om. Det var typ hundra år sen jag bakade den här tårtan. Kanske jag har haft något mer än bara grädde, som det ska vara enligt Sju Sorters Kakor. Möjligen mandarinklyftor på burk, försöker jag. Eller var det Budapestlängd?
Nu är i alla fall den där kak- och marängbotten klar och ska fyllas i morgon. Jag kanske är lite wild and crazy och fyller i med både banan och mandarin. Det är ju i inte jag som fyller år.

Inga kommentarer: