20150331

Det ringde. Del 31/100

Det ringde i min mobiltelefon. För en gångs skull var det ingen telefonförsäljare. Det var min kollega på Skövde Stadsbibliotek som satt med schema och semesterplaner och ville kolla läget med mig, om jag är på väg tillbaka om två veckor som är tänkt, eller om de hittat på något mer.

Nä, jag hoppas att det inte blir något mer nu. Det blir ju två månaders sjukskrivning, känns som jag har missat hela våren! Det är i alla fall en stor del av mitt ansvarsområde "vuxenprogram" som har betats av i min frånvaro. När jag kommer tillbaka så är det dags att rivstarta med planeringen av nästa termins Mångsidiga Måndagar.

Dags alltså att börja tänka på livet efter detta. Det vanliga livet utanför. När inte hela förmiddagen får gå åt till att behandla sår. Kanske skulle börja träna så smått med lite mer än promenader? Hittade ett lämpligt träningsprogram på Facebook (var annars) som jag kunde börja med.

Inga kommentarer: