20150305

Ännu mera ordnande. Del 5/100

Idag har jag tagit på mig örhängen för första gången på tre veckor. Jag tog de som gulliga kollegan Ingrid skickade till mig som "bli-frisk-present", föreställande ett nystan med stickor i. Quod erat demonstrandum: 

Jag behöver nämligen ringa ett lite  jobbigt telefonsamtal nu, till Försäkringskassan. Trots alla sidor med instruktionen om hur man ska fylla i deras blankett (se gårdagens inlägg) måste jag fråga om en grej. Jag jobbar ju inte riktigt som alla andra, jag... 
Ni som har följt mig ett tag i sociala media, där jag har hängt i typ 10 år vid det här laget, ni vet att detta är en av mina strategier. Om  man ska göra något som man tycker är lite jobbigt, så tvättar man och fixar håret och tar man på sig något lite extra. Roliga strumpbyxor, örhängen och sådant. (Även om det bara är jag själv som ser det). Sedan kan man dessutom ha en chokladpralin eller så till hands, som man kan få ta när man har gjort det där jobbiga.
Till min förvåning har Försäkringskassans kundtjänsttelefon en funktion där man kan välja om man vill sitta och vänta i kö eller inte! Telefonsvararen upplyser mig om att det är ca 15 minuters väntetid (vilket nu r passerat med råge, men i alla fall) och om jag hellre vill att de ringer tillbaka när det är min tur så behöver jag bara knappa in det nummer jag vill att de ringer upp. Det var ju inte dumt. Nu får de ringa upp och jag hann blogga lite under tiden jag väntar - det hade varit svårare om jag skulle suttit med luren i ena handen...

2 kommentarer:

Neurotic Kitten sa...

Smart strategi. Den borde jag ta efter. Bra när en kan välja om en vill sitta i telefonkö eller bli uppringd.

Eva Kihlström sa...

Ja, det är inte alls dumt. Jag vet ju hur "förtjust" du är i att tala med okända i telefon... Prova detta nästa gång!