20141209

Sjunger och sjunger. Del 9/24

Har just kommit hem från den sista körövningen före konserten vår kör ska ha tillsammans med gospelkören Gospel Voices och bröderna Rongedal på måndag, den 15/12. Övriga ska öva två gånger till, men jag kan inte vara med pga jobb och andra åtaganden.
Hej och hå. Bara att köra. Jag har sett till så att en stämkompis håller en plats åt mig att stå på i alla fall. Och hoppas att de (Rongedalarna själva) inte hittar på för många hyss under övningen på måndag, enda övningen vi har tillsammans med dem. Lite svajigt kan jag tycka, men känner jag inte igen mig får jag väl hålla tyst...
Efter jobbet på söndag ska jag sjunga på en helt annan typ av tillställning. Men där är jag bokstavligen på min gata. I det lilla kapell där jag gick i söndagsskola. Och sångerna är de jag vuxit upp med. "Minns du sången", typ. Ja, det gör jag!! Nu med jultema.

Inga kommentarer: