20141212

Julpussel var ordet, sa Bull. Del 12/24

Igår kväll var jag så trött så jag orkade bara inte blogga. Så det får bli två inlägg idag i stället. 24 inlägg på 24 dagar är ju regeln, så man får väl lov att hoppa över på eget ansvar och hämta upp sedan.
Just nu sitter jag på bussen till jobbet på Kulturhuset i Skövde, och har bara stickningen som väntar. Det är jobbhelg enligt schema, som infaller var 8e vecka. Och så jobbar man lördagen däremellan, alltså var fjärde lördag och var åttonde söndag. Veckan därefter får man i gengäld en resp två lediga vardagar. Det är en väldigt bra deal. Särskilt när ledigheten, som för min del nu, infaller precis före jul. Sedan jobbar jag bara två dagar och är ledig tills efter nyår, tack vare all komptid jag har.
Det bästa med att ha ett jobb är att man kan planera sin tid. Och ta ledigt, och VARA ledig, när man behöver. Det jobb jag har nu började i mitten av november förra året och har nu förlängts till och med april. Sedan har jag ingen aning om hur det blir. Igen.
Jag skulle hemskt gärna välja vara kvar på biblioteket om det går att skrapa ihop en deltid. Annars är det några nya tjänster på gång i kommunen som jag tillåter mig att hoppas på. Litegrann. Innan jag återgår till att låta bli att tänka.
Jag vill förstås också gärna ha kvar mitt företag och jobba med det någon dag i veckan. Det går inte att leva på, och har jag bara det är jag aldrig ledig. En ständig balansgång.
Innan jag började skriva idag såg jag att jag råkat taggar förra posten med "julpussel" - fast jag tänkte nog "-pyssel". Hur som helst så passar ordet pussel rätt bra som beskrivning på läget ändå.

Inga kommentarer: