20141221

Fortsätter att sjunga och sjunga... Del 21/24

Idag har jag gjort något som jag aldrig har gjort förut. Jag har varit innehållet i en lucka i en adventskalender.

Föreningen Lions i Hjo började förra året med en "levande adventskalender" där man i varje lucka hittar en adress och ett klockslag när man ska vara där. Så finns det någon som berättar något, sjunger en julsång eller visar något trevligt.

Idag var jag alltså med, tillsammans med några andra. Och sjöng.

Senare på dagen var vi några andra som övade inför julnattsmässan i Hjo Kyrka. Sex damer är vi, som ska sjunga som en änglakör kl 23.30 på natten. Sedan sover man gott.

Som om inte detta skulle räcka bönade och bad mig vår kära körledare och kantor att jag skulle vara med i "änglakören" i julspelet tidigare på dagen i samma kyrka. Kl 10.30 närmare bestämt, om någon skulle vilja komma. Det är ju så roligt när folk vill att man ska vara med, så jag ska göra mitt bästa för att slita mig från Janson's och det andra en stund. Gästerna får väl vänta lite.

Senare fick jag ett litet teologiskt bryderi. Min dotter och dotterdotter är nämligen redan engagerade i samma änglakör. Kan man ha tre generationer änglar i samma julspel? Har änglar någon ålder och kan de ha barnbarn? Svara gärna till #en som aldrig undrat förr

Inga kommentarer: