20140611

Godda' godda', mäster...

Har inte bloggat på ett par dagar och det känns nästan lite konstigt. Men här kommer ett alldeles onumrerat inlägg!

Jag har just gjort en stor insats för miljön. Jag lämnade in mina favoritsandaler som efter flitig användning i tre säsonger var helt utslitna - ja, den ena var lite mer sliten än den andra. Hela förra sommaren gick medan jag TÄNKTE så nu skulle det bli av. Till skomakaren alltså! För jag vill inte skiljas från dem än. De är ju dessutom ett minne från semestern på Mallorca!

För en vecka sedan fick jag alltså ändan ur vagnen och lämnade dem. Igår gick jag och frågade om de var färdiga, och kände mig väldigt gammaldags. Typ som i sagan där skräddaren syr och syr och det blir mindre och mindre av det som skulle bli en rock. Nu var de inte riktigt färdiga igår, men idag, så!

Och fast jag inte "tjänade" några pengar på just den här affären, så är jag väldigt nöjd. Det kostade faktiskt mer än skorna kostade att köpa, men de blev bättre än de var från början. Ny sula, förstärkning emellan, och ny klack, plus fästande av lösa dekorsömmar, lite klistring av lös innersula osv. Och jag har gott miljösamvete! Jag slapp ju bygga på sopberget och köpa nytt.


Inga kommentarer: