20140606

Dag 98 - Extra spännande..!

Jag sitter nämligen på en plats där täckningen kommer och går lite som den vill, så jag vet inte om det kommer att gå att posta dagens inlägg. Ännu mer spännande är det att jag är här i morgon också. Men på söndag åker vi hem igen, så jag räknar med att gå i mål i tid. 

Här ute i skogen långt borta i utomhuset sitter vi och lyssnar på batteriradio. Det är "min kompis" Janne Schaffer som spelar med Electric Banana Band på Sweden Rock. Radio är ett underskattat medium. Och väldigt bra i brist på TV, dator och annat man är van vid i vardagen. Det är nämligen inte bara lite ont om täckning, det är också ont om el. Obefintligt ända tills nyligen när vi satte upp ett par solpaneler så vi kan driva en fläkt, ett par läslampor och ett litet kylskåp. Det nödvändigaste alltså. Mobilerna får vi ladda i bilens tändaruttag tills vidare. Mitt fina solladdat-set med kabel för iPhone "stöds" nämligen inte av telefonerna... Det lär bli bättre när jag får min Fairphone! Den ska ju gå att ladda med vad som helst som har rätt kontakt - en "standardmodell" enligt uppgift. Jag har höga förväntningar.

Nu ska vi läsa tidning och fråga Aftonbladets frågesport. Jag ska nog sticka lite också. Och så ska vi läsa lite innan vi slocknar.

Det är väldigt avkopplande att vara här. I morgon ska jag göra färdigt ytterligare en rabatt har jag tänkt. Det blir väl uppehåll någon stund. 

Inga kommentarer: