20140608

Dag 100 - Rakatakisch!

En liten trumvirvel kan man väl få när man går i mål efter drygt tre månaders dagligt bloggande?

Förra omgången av Blogg100 (förra året) var jag ambitiös och väckte liv i två av mina bloggar. Det gick bra då, när jag inte hade så mycket jobb. I år när jag bestämde mig för att vara med, fullkomligt ramlade jobben över mig så jag har haft fullt upp med en blogg. Och knappt hunnit läsa mer än en handfull av de andras, tyvärr. En lite kluven känsla, för det har självklart varit roligt att kunna tacka ja till de uppdrag jag tillfrågats om, och även kunnat gå upp i tid på mitt vikariat när det behövdes. 

För er som har följt min blogg kan jag avslöja att det kommer att bli en fortsättning på biblioteket i Skövde, men exakt hur det ser ut är inte riktigt spikat. Jag lovar att, om inte förr, uppdatera denna blogg när det är klart!

Men bara att veta att det finns en fortsättning i någon form gör att jag vågar slappna av lite och njuta av sommaren. Den har ju fått en väldigt lovande inledning! Den här helgen har vi varit tre dagar och två nätter ute i skogen i vår stuga. Lite regn och lite knott, men då får man väl gå in. 

Förra sommaren jobbade jag hela tiden medan Michael var uppe vid stugan en hel del och byggde, i år får jag 2+2 veckor ledigt med några veckors halvtidsjobb mellan. De lediga veckorna tänker jag vara ledig-ledig, dvs inte kolla företagsmailen varje dag heller. Och inte kolla platsannonser. Under jobb-veckorna finns det också några strö-dagar att utnyttja till besök hos eller av vänner och släkt. Skönt att inte planera för mycket heller!

Härmed inleder jag operation Sommarbo med följande illustration:

Högt upp i eken må du tro
Har jag ett eget sommarbo
Där har jag också mina vänner ...
Dom är det bara jag som känner...!

(Ur Majas Alfabet)

På återseende!


Inga kommentarer: