20140629

Att vara lite inne...

Ser på Facebook att flera vänner bloggar, podcastar och allt möjligt härifrån Gotland och Almedalen.

Då ska väl inte jag vara sämre. När jag nu har tagit mig hit.

Fast jag är bara här som "bihang" till politikern i familjen, och representerar ingen annan än mig själv och möjligen mitt företag evalution. 

Men jag inser mer och mer att den här veckan handlar lika mycket eller mer om mina områden, media och kommunikation, som om rena politiska frågor. Folk är här för att marknadsföra sin kommun, en välgörenhetsorganisation, hyresgästförening eller turistanläggning. Självklart har allting någonstans en politisk anknytning, men ofta handlar det inte om partipolitik. Lite fortbildning kan jag nog alltså tillgodoräkna mig. Kanske även något inom mitt nuvarande område bibliotekssfären.

Så häng med mig på mitt eget minglande i Almedalen och det som händer runt omkring! Vi har just kommit hit och installerat oss i en enkel stuga några mil söder om Visby, och i morgon bitti drar vi  in och tittar närmare på spektaklet!


Ett par km promenad från vår stuga har vi denna vy över Stora Karlsö. 

Inga kommentarer: