20140528

Dag 89 - Unga talanger

Sedan ganska många år gör avgångsklasserna - nian - på Guldkroksskolan i Hjo en kabaré som avslutningsprojekt. I år var jag inbjuden att titta på föreställningen, av en av mina yngre vänner som var med. Temat var lite löst ihopfogat under rubriken Back to the future. Man gjorde några nedslag i historien och framförde ett antal sånger, danser och film.

Alla elever ska delta i detta ämnesöverskridande projekt. Det finns många olika arbetsuppgifter, det är inte bara att stå längst fram på scen. Så alla bidrar efter bästa förmåga - framhjälpta av duktiga lärare som har hittat en bra form för samarbetet. 

Det var några år sedan jag såg en föreställning nu. Men jag blir lika glad när jag ser hur mycket talanger och självförtroende det finns!


Bilden visar ett fartfyllt Spice Girls-nummer.

Inga kommentarer: