20140514

Dag 75 - När f*n blir gammal...

Idag tog jag en liten promenad mellan bussankomsten till Skövde och arbetstiden på HIS. Det rör sig om ca 45 minuter att "slå ihjäl" och jag brukar försöka röra på mig i stället för att sätta mig med min pocketbok i något hörn.

Denna lätt regniga förmiddag tog jag min tillflykt till gallerian Commerce, där det finns tak mellan butikerna. Kan ju alltid vara trevligt att fönstershoppa lite, tänkte jag. För jag behöver absolut inte köpa någonting just nu.

Jag gick bl a förbi Lagerhaus - ni vet, dän där butikskedjan där man alltid hittar någon "nödvändig pryl", gärna i plast och någon skojsig färg. Någon gång är det verkligen bra grejor, men ofta är det lite engångskänsla över det mesta tycker jag.

Döm om min förvåning när jag ser stora skyltar med en uggla och texten "klokare val - produkter som tar extra hänsyn till människor och miljö". I DEN butiken! Var som helst annars. Men här, sinnebilden för en overload av produkter för slit-och-släng.

Joo, tydligen har Lagerhaus också insett att det är dags för en "hållbar" produktionskedja om man ska få sina grejor sålda numera. Det ser ju riktigt genomtänkt och medvetet ut! Heder åt dessa initiativ, och hoppas att tillräckligt många väljer dessa produkter nu, om det finns alternativ.

Inga kommentarer: