20140511

Dag 72 - En bra helg

har det varit, fast vädret inte har varit det bästa.

Jag har beviljat mig ledigt - på riktigt - och haft mycket tid tillsammans med familjen. Kopplat bort jobb och uppdrag i några dagar och hämtat upp lite sådant som blivit åsidosatt hemma.

Det är precis som Pippi Långstrump sa: man måste gå i skolan så man kan ha skurlov! Eller om det var potatislov eller jullov... 

Eller Alfons farmor: det är bra att du har tråkigt, annas vet du inte när det blir roligt!

Nu tycker jag inte alls att det är tråkigt att jobba, i synnerhet när jag kan jobba med det jag nu har inriktat mig på och utbildat mig till. Men det är nödvändigt med omväxlingen. Annars kan det bli för mycket av det goda.

Som en gammal romare sa - jag tror det var Cicero: Variatio delectat. Omväxling förnöjer.

Nu ser jag fram emot att jobba i morgon igen!

Inga kommentarer: