20140427

Dag 58 - Slutligen

blev det av att vädra sommargarderoben och stoppa undan lite av det jag tycker är vinterkläder!

Jag kanske är väldigt gammaldags därvidlag, men jag tycker att tunn bomullsklänningar hör sommaren till, och tjocka stickade tröjor är vinterplagg. Dessutom använder jag alla kläder i mer än en säsong. Jag lägger dem i en stor IKEA-bag, de där blå ni vet, och ställer dem i ett hörn av klädkammaren. 

När nästa säsong kommer sorterar jag bort det jag tror att jag inte kommer att använda mer, ger bort det som inte är utslitet (som blir trasor eller kastas) och hänger ut resten på vädring. Några timmar eller över natt får de hänga i friska luften. Sedan stryker jag det som behöver strykas och hänger in i garderoben, där det nu finns plats eftersom jag har plockat bort lite vinterkläder. 

Nu har jag dessutom två kassar som ska levereras till Lyktan i Skövde. Ett ställe där flyktingar och ev andra kan få kläder och sådant som de inte har en chans att skaffa annars.

Man slänger inget i onödan. 

Inga kommentarer: