20140421

Dag 52 - Det är tråkigt

när man inser att nu har stickningen blivit för stor att släpa med sig till jobbet. Det är mycket ändå, matlådor och sånt.

Nu håller jag på med en kofta till mig själv, och den kommer alltså att bli ganska vidlyftig innan den blir klar.

Man kan ju inte bara sticka små mössor, sockar, vantar eller babykläder. Någon gång villl jag ha något! 

En lösning vore förstås att börja på ärmarna och sticka dem var för sig, så blir det mindre byls i påsen. Men då skulle jag börjat med dem i kväll i stället för att göra ett par varv till på kroppen. Det är ingen höjdare att påbörja nya projekt på bussen. 

I morgon åker jag, som de flesta, utan stickning. Så får vi väl se sedan.

Det känns verkligen som ett stort i-landsproblem..:)

1 kommentar:

Anna-Karin sa...

Själv är jag fullkomlig novis på stickning, så mitt i-landsproblem handlar om vad jag skulle kunna sticka med rätstickning som inte är ponchos. För nu har jag gjort tre sådana, plus benvärmare.
Undrar om nästa steg helt enkelt måste bli att ta itu med de där aviga...
Lycka till med koftan!