20140411

Dag 42 - Att hänga tvätt i månsken

är inget man gör så ofta. Inte jag i alla fall.

Men idag när jag kom hem gick maskinen igång, inte en utan två gånger med lakan och handdukar. När jag sedan hörde på väderleksrapporten att det ska bli uppehåll i natt i min del av världen, så bestämde jag mig.

Första gången i år som jag hänger ut tvätt. Och det hann alltså bli nästan mörkt innan den andra maskinen var klar för hängning.

För den som inte provat kan jag tala om att det är nästan rogivande att hänga tvätt i månskenet, särskilt när Vätterns vågor skvalpar och kluckar några meter från fötterna och fyrarna "blinkar så förtroligt emot mig" (som det står i visan).

Dessutom har jag satt en bröddeg med surdeg och hela "nakenkorn" i, som står och jäser. I mitt extrakylskåp, dynboxen på altanen. Känns rätt rogivande det också.

Hoppas bara att fåglarna också har "uppehåll" med sina toalettbestyr i natt, åtminstone över tvättvindan...

2 kommentarer:

krulli sa...

Härligt med tvätt som fått torka utomhus! :)

Eva Kihlström sa...

Jaa - doften! Och så sparar man ju energi