20140304

Dag fyra - skymningspromenad

Kom hem med bussen strax efter 17, in på Ica och handla ett par kassar, hem på cykel och packa in, ta bilen och lämna in på service. Ja, de stänger kl 17 står det på dörren, men om man så skulle komma vid 20 så finns det oftast folk kvar. En riktig äkta "mack" är det, men duktiga är de och fort går det.
I kväll är det ingen körövning och jag har tänkt hinna massor: rosta ny müsli, baka morotsbröd, göra en bautasats lasagne till matlådor och så har jag lite att göra på datorn också, ja. Men nu blev jag alltså tvungen att ta promenaden på ca 20 minuter hem från "macken" först.
Och liksom varje vår slås jag av hur ljust det är! Idag är det alltså fjärde mars och när jag tog bilden var klockan ungefär kvart över sex. Blå skymningstimme!
Den vita pricken på himlen är en knivskarp nymåneskära...tyvärr gjorde den sig inte lika bra på bild. Jag behöver nog ett teleskop...


Inga kommentarer: