20140318

Dag 18 - Regn och rusk

Denna grå tisdag har jag gjort entré i en av fyra blomvattningsgrupper som finns på biblioteket. Hade ingen aning om att dessa grupper fanns, har ju sett att folk gått runt och vattnat men inte frågat om det fanns något system för det hela. Ett typiskt exempel på oskrivna organisationsregler som "alltid" har varit så. Om ni tycker att växterna på bibblan ser extra fräscha ut i morgon så är det säkert för att det är jag som har vattnat dem..!

Idag har jag också tagit tag i projekt Bygga Ny Hemsida. För drygt en vecka sedan fick jag ett mail om att det varit ett intrång på min evalution.se-sida, och antingen måste jag ändra en massa saker i koden eller göra en ny sida. Nog för att jag har tänkt renovera den ett tag - den är från 2008 - men man tar ju inte tag i sånt där förrän det alldeles krisar. Nu har jag i alla fall fått en spark i baken av min goda vän, co-sångare i kören och "mentor" i digitala frågor, (dvs allmän skyddsängel) Helena, som har lovat att jag kan få chatta lite imorgon eftermiddag. Utan skyddsnät vet jag inte om jag skulle våga börja "peka om" och sånt. Bygga en snygg och tillgänglig sida kan jag ju, men att få den att fungera.. Aaah...! Jag har gjort alldeles för lite sånt så nu måste jag. Uppdatera det som någon annan har byggt är väl ingen konst.

Ja, vi får väl se när den blir färdig!

1 kommentar:

Neurotic Kitten sa...

Spännande att bygga ny sida men lite läskigt. Då är det bra att ha någon att fråga.