20130320

Vårdagjämning i Skövde

Ljuset över Skövde är vitt, mjölkvitt, idag.

I luften far små, små flingor omkring. Det är vårdagjämning.

Jag jobbar just nu med nya informationsfoldrar om kyrkorna i mitt uppdrag för Svenska Kyrkan i Skövde. Jag skriver texter utifrån material som jag hittar på olika ställen och ser till att det stämmer med verkligheten så mycket det går. I en del kyrkor ändrar de på saker nämligen.

Ibland får man ta en tripp till verkligheten för att kolla hur den ser ut på riktigt. Det gjorde vi idag, min kollega/arbetsledare/vän H och jag. Hon hade ju ändå med sig kameran och skulle fixa bilder från Påskvandringen som pågår på ett annat håll i staden.

Här är vi i S:t Lukaskyrkan uppe på Billingen - enda stället jag har sett där det står isbana, slalombacke och kyrka på samma vägskylt. Idag var det befogat. Vi lyckades kana både upp på berget och ner till sta'n igen.

Allting är vitt, vit, vitt...

Inga kommentarer: