20130225

Kärringvarning, eller?

Just nu är det två reklamsnuttar som går på TV som jag bara inte tål. De får mig att blunda när jag ser dem.

Den ena är den där "OOOO, I like your style..." som Kapp-Ahl kör med. Kapp-Ahl har alltid stått för bra, vardagssnygga, vanliga och användbara kläder för mig, men nu överväger jag att gå ur kundklubben.

De där spetorna som gungar omkring i reklamfilmen i sina åltajta byxor. Nej, I don't like their style. Sorry. Jag har hittat favoritjeans hos Kapp-Ahl förut, men de dagarna är tydligen över.

Den andra reklamfilmen är Åhlens väskfilm, med "superstylisten" Jonas Hallberg som talar om vilka väskor som är alla "tjejers måsten" i vår. En stor, en mellan och en liten i pastellfärger. I syntet som har spruckit lagom till hösten, så vi måste köpa minst tre nya väskor till hösten igen.

Nej du, Jonas, den lätte går jag inte på. Har aldrig gjort faktiskt. Visst har jag köpt billiga handväskor ibland bara för att jag har tyckt att de var roliga, men de senaste åren har jag gått in för att köpa lite bättre grejor och använda dem länge i stället. Och jag tänker lite längre innan jag handlar, så jag vet vad jag vill ha. Och vad jag kommer att trivas med.

Jag har kanske kommit till den ålder när jag vet hur mina ben och rumpa ser ut. Och jag vet hur mycket grejor jag behöver ha med mig i min handväska utan hjälp.

Det är nog så att mina barn har rätt. När jag pustar över omöjlig reklam som bara får mig att känna mig hopplös, så säger de tröstande: du tillhör nog inte rätt målgrupp, mamma...

Inga kommentarer: