20130226

Blogg-tjuv...

Något som är bra med den här "#Blogg100"-historien är att man kan gå och kolla vad andra skriver om, ifall man har svårt att hitta på något själv. När man nu förbundit sig att blogga varje dag i hundra dagar.

Jag hittade ett bra inlägg på "Morsan babblar" idag. Den idén hade ju hon snott, så då snor jag vidare!

Här kommer min intervju med mig själv och snodda frågor.

1. Hur gammal är du?
För gammal enligt vissa. Född -60.
2. Hur gammal känner du dig?
Typ 27, kanske. Fast ibland 72.
3. Vad har du gjort i dag?
Jobbat i Vänersborg
4. Vilken film såg du senast?
Inkasso. Dansk DVD-film lånad av dotter och måg

5. Vem ringde du senast?
Ringde tillbaka till en som sökt mig om ett jobb
6. Är du besatt av någonting?
Nja, just nu har jag kommit in i en stickvåg. Men jag kan sluta när jag vill. Precis som med Wordfeud.
7. Är du rädd för blod?
Nä, blöder näsblod titt och tätt för närvarande så det är väl ingen idé att vara rädd.
 8. Beskriv platsen du befinner dig på just nu?
Mitt hemmakontor, som är ganska rörigt.
9. Kan du nämna fem statsministrar under 1900-talet i Sverige?
Per Albin Hansson, Tage Erlander, Olof Palme, Carl Bildt, Göran Persson
10. Googlade du för att få fram svaret på föregående fråga?
Nä. Men det kanske jag skulle göra för att kolla årtalen.
11. Vilken färg är dominerande i din garderob?
Blått
12. När vaknade du i dag?
05.10
13. Vilken är din favorithögtid?
Alla. Att man firar på olika sätt
14. Vart i världen skulle du vilja befinna dig just nu?
På något varmt ställe. Men alla som jag tycker om skulle vara med.
15. Nämn en plats i världen du besökt som du aldrig vill återvända till?
Längtar inte tillbaka till Thailand, faktiskt.
16. Hur vill du tillbringa din pension?
Med barn och barnbarn
17. Vad lyssnar du på just nu?
Ingenting. Det är tyst, bara tangentbordet som knattrar.

18. Har du någon gång brutit ett ben?
Nej. Men jag har haft en total knäledsluxation. Googla på det.
19. Vilka fem saker vill du inte vara utan i ditt skafferi/kyl?
Mjöl, mjölk, ägg, pasta, frukt
20. Vem är din favoritkändis?
Vet inte, vill inte träffa någon enbart för att den är känd.
21. Vad är du på för humör just nu?
Rätt bra.
22. Vilka världsdelar har du varit i?
Europa, Afrika, Asien
23. Snarkar du?
Inte vad jag vet
24. Vilka yrken har du provat på?
Detta liknar mitt CV och jag är så trött på att räkna upp allt... .
25. Hur går du helst klädd?
Bekvämt men snyggt. hel och ren.
26. Vilket stjärntecken är du född i?
Skorpion.
27. Vilket är ditt favoritgodis?
Polly
28. Vad sa du senast?
Var är dom nu då? (Letade efter papper som jag ska ha med i morgon)
29. Vilket var ditt bästa ämne i skolan?
Jag var bra på allt såklart! :)
30. Vad har du på dig just nu?
Jobbkläder, kjol och linnekavaj
31. Vilken är din favoritaffär?
Beror på vad jag ska handla. Försöker att inte bara "shoppa" utan att jag behöver något speciellt.
32. Vad har du för storlek i kläder?
det varierar mellan 38 och 46, beroende på varifrån plagget kommer. Eller S-XL
33. Vad har du i dina fickor?
iPhone och pappersnäsdukar

34. Vad köpte du senast?
Garn
35. Hur många gånger har du flyttat?
Nio
36. Om du var fast ensam på en öde ö, vilka tre saker skulle du ta med?
Obegränsat med böcker. Obegränsat med garn & stickor. Och obegränsat med mat & vatten
37. Är du morgon- eller kvällsmänniska?
Mitt emellan
38. Senaste filmen du såg på bio?
Kommer inte ihåg. Går nån gång per år högst. Kan ha varit något i Hjo Filmstudio
39. Har du blivit sydd någon gång?
Ja
40. Har du någon gång badat naken utomhus?
Nej
41. Vad åt du till frukost?
Äter alltid mycket frukorst. Kaffe, mackor, frukt, yoghurt...
42. Hur såg ditt liv ut för tio år sedan?
Sjukskriven. Hade gått i väggen efter en hopplös situation på det jobb jag hade då. Ledde till att jag läste en högskoleutbildning till.
43. Har du någon gång åkt dit för fortkörning?
Nej
44. Vem gjorde senast något extra speciellt för dig?
Min dotter och dotterdotter kom med lyxpresent på Alla hjärtans Dag. Det var oväntat!
45. Vart lägger du din mobiltelefon när du sover?
Har en klockradio där jag laddar den
46. Vad var det sista du åt?
Senast åt jag en macka på fikapausen i körövningen
47. Vem är världens vackraste kvinna?
Det finnas många som är vackra på olika sätt.
48. Är du blyg?
Inte så farligt.
49. Vilken var den sista konserten du var på?
Julkonsert med The Real Group i Göteborgs Konserthus
50. Vad heter du i andranamn?
Kristina
51. Har du varit med om en bilolycka?
Ja, kört i diket och krockat med älg och rådjur, blivit påkörd i en korsning... men aldrig blivit allvarligt skadad.
52. Har du något bevarat inom dig som ingen annan vet?
Säkert
53. Vilken är den roligaste träningsformen?
Den finns inte. I så fall körsång, det är det mest fysiska jag ägnar mig åt för tillfället. När isen försvinner måste jag ta tag i stavgången igen. Och simning när badet öppnar för säsongen.
54. Har du några husdjur?
Nej
55. Vill du gifta dig?
Har varit gift i snart 31 år, så det vore väl onödigt att fundera på.
56. Var växte dina föräldrar upp?
Mamma i Skultorp, pappa i Havstena (båda i olika kanter av Skövde)
57. Har du någon gång ringt polisen?
Ja, senast för att anmäla ett bluff-faktura-företag
58. Har du svenskt ursprung?
Ja såvitt jag vet. Har däremot många släktingar som utvandrat till Amerika - en del kom tillbaka
59. Har du, eller har haft, något smeknamn?
Nja, snarare öknamn. Var ganska retad i skolan periodvis. Ville alltid ha ett smeknamn men vad bildar man på "Eva"?
60. Vilka är dina största svagheter?
Kan inte  bli politiker för att jag tycker att demokratins kvarnar mal för långsamt, och är dessutom dålig på att agitera, för jag vill förstå hur motståndaren tänker och känner empati med denne...

Det var allt. Varsågod och sno vidare!


Inga kommentarer: