20130124

Förbereder lite

Jag har fixat till lite nya visitkort med kontaktuppgifter till mig/mitt företag. I praktiken är det ju samma sak eftersom det är ett mycket litet företag med bara en (jag) som jobbar.

En del kanske tycker att det är "gammelmedia" med visitkort, men det tycker inte jag. Av sig själv dömer man andra, som bekant. Jag tycker det är jättebra när man är ute på olika mingelplatser och nätverkar. Träffar man någon som man tycker att man vill träffa igen, samarbeta med eller bollplanka med, så är det så smidigt att få ett litet kort att stoppa i lämplig ficka. (Jag försöker stoppa dem i samma ficka, om jag skulle få fler vid samma tillfälle...) Sedan har man alla på ett ställe när man kommer hem.

Det jag förbereder mig för i och med detta är i första hand en konferens, eller "unconference" som den kallas, i Göteborg i mitten av mars. Den heter Webcoast och är till för alla oss som lever en del av livet på webben - proffs och "amatörer" (var nu gränsen går!). Jag har sett anmälningslistan, den ligger på hemsidan, och det finns en massa spännande människor där som jag är nyfiken på! Hoppas att de vill lära känna mig också, så jag tar med en hög visitkort. Ifall.

Inga kommentarer: