20100613

Det finns flera

som har svårt att hitta en ny plats i tillvaron när man av en eller annan anledning har behövt tänka om, och starta om, sitt arbetsliv.

Läs det här tänkvärda blogginlägget om oss som är "sidokvalificerade".

Jag är jätteglad för att jag har mitt vik på biblioteket ända till nyår och jag känner att jag har mycket att tillföra den verksamheten. Jag tror att de ansvariga också tycker det, nu när jag har fått visa en del av vad jag går för under ett par månader.

Men jag tror inte på att det kan bli en fortsättning i samma form nästa år, främst därför att ordinarie personal förstås räknar med att komma tillbaka från sin föräldraledighet, och någon utökning av antalet anställda kommer knappast i fråga. Därför kommer jag att sätta igång igen efter sommaren och söka, söka och söka på alla jobb jag hittar. Och därför sätter jag också in näbbar och klor för att under vikariatstiden hålla fast de uppdragsgivare som anlitar mitt företag!

Inga kommentarer: