20090910

Tur att folk styr upp och bringar ordning!

Jag är tacksam för att det finns andra än jag som har tagit på sig uppgiften som ordningsman här i tillvaron. Mitt eget ordningsmannaskap har nämligen mattats av en smula på sistone. Jag slänger mig med ord och begrepp som jag tror att alla fattar och tycker, ärligt talat, att det är lite småjobbigt att hålla på och förklara hela tiden.

Jag har fortfarande i gott minne parodin som mina kära klasskompisar från förskollärarlinjen gjorde en parodi på mig i avslutningsrevyn där den enda repliken var: Svårare än så är det inte! Numera biter jag mig i tungan varje gång den repliken vill komma fram.

I alla fall, här kommer en sammanfattning och förklaring till en hel del som är viktigt i det nya moderna landet Sverige, utan vilket vår tillvaro skulle vara enormt mycket fattigare... (STOR ;))

Inga kommentarer: