20090504

De små, små detaljerna

Var iväg till den stora staden Skövde i eftermiddags och hade ett möte om ett av mina uppdrag. Då fick jag lite tid över innan affärerna stängde, så jag sprang ett kort litet varv.

Det blir ju så sällan! Och när vi var i Stockholm sist så varken orkade eller iddes jag springa i affärer. (Ja, jag skall skriva lite mer om det också sedan, men det händer ju saker hela tiden nu, så det kommer inte riktigt i ordning.)

Jag håller i alla fall på och bygger upp en ny identitet, som "brudens mor". Det har jag aldrig varit förut, så det är en del meck. Måste ju fila på mitt varumärke. Den 11/7 smäller det.

Jag har köpt handväska, tyg och lite andra grejor till en alldeles speciell klänning. Jag har hittat skor - faktiskt! Ett fint halsband. Och idag köpte jag den lilla pricken över I. Örhängena som matchar halsbandet. Nu behöver jag nog bara ha lite foder till klänningen också, tror jag. Kom på att jag glömt det. Någon hatt blir det nog inte trots moget övervägande. Jag har ju i alla fall inte ens fyllt 50 än...

Eftersom allt som har med brudklänningen att göra är superhemligt så är min svärmors-outfit också hemlig - fast några olika människor känner till olika delar av den.

Ni som läser denna blogg kan ju få se denna sistkomna del av min garderob. Varsågoda!

Inga kommentarer: