20090415

Helt fascinerande

att man inte har sett alla varianter av ansökningsförfaranden än!

I går skickade jag in ännu ett. Det var i form av ett webformulär (värsta sorten, man måste hålla på och upprepa sina gamla meriter intill förbannelse). Tydligen kunde man göra spontanansökan från samma formulär och om man ville söka en utannonserad tjänst så skulle man fylla i den i någon av rutorna.

Givetvis undrade jag om jag hade lyckats fylla i rätt ruta. Det gör man alltid.

Men jag fick snabbt svar: först ett vänligt tack för ansökan till tjänsten, sedan "Vi kommer att gå igenom samtliga ansökningar vid ansökningsperiodens utgång varefter vi kallar utvalda kandidater till en första intervju.

Din profil är även sparad i vår kandidatbank som vi sedan söker igenom när vi har nya tjänster att tillsätta."

Därefter fick jag ganska snart ett mail till, lydande: "Vi har nu läst din ansökan avseende tjänsten som "- - -" en första gång.


Vi kommer att gå igenom samtliga sparade ansökningar en andra gång, varefter vi återkommer när vi går vidare i rekryteringsprocessen."

Snabbt, vänligt och trevligt om hur gången i processen är. Tydligen hör min ansökan till de lästa och "sparade" åtminstone, av vad jag kan utläsa. Mer så'nt!

Inga kommentarer: