20090102

Rea-rekord!

Idag har jag tjänat tusentals kronor, tror jag. Mycket nöjd är jag i alla fall.

Det blev nämligen en sväng till in till Skövde. Anledningen var egentligen min farbror, som fyller 80 år just i dag och bor på ett sjukhem i centralorten. Men efter smörgåstårta och kritvit princesstårta (allt var jättegott!) samt "Tack min Gud för vad som varit" och "Vi gratulerar" kände vi att vi nog behövde ta en uppiggande tur i rea-butikerna runt knuten också.

Om det fanns något vi missade förra gången.

Jag hade dessutom fått ett sms med erbjudande om ytterligare 20% på rea-priserna i en kedja, så man kanske skulle kolla lite grundligare just där. Så det gjorde vi.

Efter en stunds provande stannade jag vid 10 st plagg. Summa: 1665:-. Då fick jag bl a tre par snygga byxor och två kavajer (varav den ena matchade ihop med ett par av byxorna till "kostym"). Allt var bra grundplagg som passar till minst två plagg som jag redan har hemma (min regel för att köpa nya kläder). Tänkte att jag skulle få användning för allt detta nu, under det nya året, när jag skall få ett fast jobb och så.

Tyvärr hittade inte M något mer än en halsduk. Det var ju han som behövde byxor...

Men det blev hem och röja runt lite i garderoben - på köpet rensade vi ut 2 kassar gammalt att slänga/skänka bort. Och så blev det äntligen av att färga in lite svarta kläder som inte är slitna men lätt urtvättade. Jag har haft färg till detta liggande sedan slutet av oktober!

2 kommentarer:

Unknown sa...

han hittade bara en halsduk!! Men så bra då att det blev såna kylgrader en halsduk är bättre en ingen halsduk... ju

Eva Kihlström sa...

Han fick tag på byxor senare, i en annan affär! Bra att skynda långsamt ibland.
Men den som inga byxor har - - - (riktigt så illa är det dock inte! :))