20090115

Och så lite till, bara!

När jag ändå var igång med att förändra och förnya tyckte jag att det var lika bra att skapa en ny list här ovan också.

Uppmärksamma läsare ser förstås att det är ungefär samma horisont som tidigare, men från en något annorlunda vinkel.

När jag skapade den gamla listen såg jag faktiskt horisonten från en annorlunda vinkel. Jag hade några månader kvar i högskolan och trodde fortfarande på lärarna som sa att behovet av duktiga informatörer är enormt i samhället! Ni kommer att behövas överallt!

Efter att ha sökt jobb i drygt tre år, mera aktivt i ca två och ett halvt, ser jag från min horisont att det finns stora behov av sådana som jag. Både bland de som annonserar efter folk och de som inte gör det. Den som anställer mig på tills vidare-tjänst eller ger mig ett större uppdrag kommer inte att ångra sig, det vågar jag faktiskt lova. Vid min ålder vågar jag stå för såväl det jag kan, som det jag inte kan - men är villig att lära mig. Men det är enormt svårt att få dem, som behöver mig bäst, att inse det.

De allra flesta vill ju inte träffa mig eller ringa upp mig ens. Det är väl lättare och snabbare att sortera bort mig.

Inga kommentarer: