20090116

Jag är inte ensam i alla fall..

..och det trodde jag väl inte heller.

Innan jag skulle stänga av min dator nu i kväll så bläddrade jag lite bland mina bloggar och hittade det här. Nu vet jag inte riktigt vad en "kontraktur" innebär, och mot mina principer så googlade jag på begreppet. Det stod mest om ett tillstånd i handen, men på en skum tysk sida var det åtminstone bilder på ryggraden, så det stämmer säkert att det kan vara det också.

Jag kände så väl igen mina egna, plötsligt påkomna ryggproblem, som drabbade mig som ett bombnedslag i slutet av oktober och FORTFARANDE inte är bra ... jag har tappat räkningen på hur många veckor det blivit. Men nu är det mer som en trötthet i själva ländryggen och ibland utåt höften. Inte alls den där förlamningen och glödande spiken som satt där från början.

I mitt fall diagnosticerade sjukgymnasten "diskförskjutning mellan tredje till femte ryggkotan". Men jag känner mycket väl igen känslan och rörelsehindren i bloggen ovan. Och konstaterar än en gång att jag måste anse mig som nästan bra i alla fall! Även om jag inte klarar att sitta riktigt bekvämt i soffan än ...

På måndag morgon skall jag till sjukgymnasten igen. Hon har lovat att kolla upp mig tills jag blir riktigt bra. För det ska jag bli.

Det här blev ett gränsöverskridande blogginlägg mellan den här "proffsbloggen" om jobb, media och kommunikation, och den andra, som handlar mer om personliga saker. Men ibland är det svårt att hålla isär...

Inga kommentarer: