20081201

Julkalender del 1

Jag ser att det grasserar en del julkalendrar bland mina medbloggare i dessa tider.

Då kan jag ju inte vara sämre, utan jag måste ju hänga på denna trend. Särskilt eftersom radio- och TV-kalendern sägs innehålla extremt lite "julkänsla" (vad nu det är) i år.

I del 1, alltså idag, berättar jag om att Hjo Kulturskola har Adventscafé i kväll. Vi håller till på det "kultiga" medborgarhuset Park, där de små och något större eleverna framträder med sina instrument eller sång efter förmåga. Föräldrar serverar fika till andra föräldrar, lotter säljs och vinster skänks av andra föräldrar (eller om det nu är samma föräldrar som betalar för sina egna skänkta bullar...) Det blir en utställning med bildgruppens alster och en hel del julmys!

Bonus: Jag har just gjort dagens goda gärning! En man från Häggums hembygdsförening ringde och frågade om jag ville skänka en gran att sätta upp vid "kyrkan mitt i byn" - det var tydligen en tradition sedan 50-60 år att markägarna gjorde detta, och nu var det vår tur. De hade varit ute och spanat in en lämplig gran på vår mark, som stod lättillgängligt och bra. Som tack får vi vårt namn på hemsidan. Vilken ära!!! Och vi behöver inte ens ta ner den och forsla dit den...

Inga kommentarer: