20081124

Vad håller jag på med...?

Upptäckte just att det gått en hel vecka sedan jag skrev här, nu igen.

Ni undrar väl vad jag håller på med. Den tråkiga sanningen är att det inte precis är något nytt att skriva om.

Jag fortsätter att vikariera på Kulturskolan några dagar eller veckor till, medan L arbetstränar så smått. Jag visste ju att det här vikariatet inte skulle kunna bli permanent i vilket fall som helst, och det är verkligen roligt att L känner sig bättre och kan komma tillbaka. Men det gäller ju att gapa över lagom stora bitar i taget, så det inte blir backlash med en skräll. Så jag jobbar som sagt några timmar i taget och avvaktar tillståndet vecka för vecka.

Sjukgymnasten är inte nöjd med ryggen, så idag fick jag den beska ordern att jag MÅSTE träna MER om jag vill ha bort de här jobbiga symtomen helt. Som jag tränar nu håller jag det tydligen bara på en uthärdlig nivå, så det inte blir helt bra. Jag skall göra tio x 3 bakåtböjningar med raka armar från magläge VARJE TIMME ... hur skall man kunna hinna något annat?

Och när jag måste sitta vid datorn så måste jag stå. Därför minimeras dessa sessioner så mycket det bara går. Men jag har några grejor som jag måste göra i alla fall. Just nu består hela min tid av att prioritera varenda minut, varenda rörelse jag gör. Jobbigt!

Nu har jag tagit fram min gamla läderryggsäck att bära handväskan i. För jag får ju inte heller bära den på axeln, trots att jag minimerat innehållet i den. Och stora kameran var det länge sedan jag var ute och gick med. Nu när snön kommit måste jag nog ta en sväng i alla fall. Men först är det barnkörerna (promenerar dit - med broddar på skorna!). Som sagt: prioritera, prioritera...

Inga kommentarer: