20081104

Ett jobb jag inte söker

Aldrig, aldrig, aldrig skulle jag ställa upp i något som liknar presidentvalet i USA!

Inte heller skulle jag ställa upp i Top Model eller Idol, nä inte ens Robinson och bli en ny Doktor Åsa! (Inte ens den dagen de söker "modeller med udda utseende" som min dotter som liten en gång skulle trösta mig med när jag förklarade för henne att alla människor inte kan få alla slags jobb, och vissa jobb kan man vara för gammal eller för lång för osv)

Fatta att bli bortvald i den typen av rekryteringsprocess! Om det verkligen är det jobbet man vet med sig är "rätt", att man skulle kunna göra något riktigt bra av det när man väl kommer så långt, att man skulle kunna sätta spår i samhället ... och så blir man bortvald i sista steget.

Nej tack. Verkligheten i min vardag är tillräckligt spännande.

Inga kommentarer: