20081103

Bland veckans annonser

Måndag betyder en ny knippa annonser från olika jobb-sökmotorer. Jag har lagt in mitt intresse för följande kategorier i en av dem: Sekreterare och reception, Detaljhandel, Tele- och datakommunikation, Freelance, Kontor, Språk och översättning, Kultur och kyrka, Marknadsföring, Extrajobb, Förskollärare, Livsmedel, Projektledning, Personal och rekrytering, Försäljning, Övriga, Kommunikation och journalistik, Bibliotek, Grafisk

Idag fanns det en annons från Borås Djurpark. De söker en elefantskötare... Men jag fattar inte varför jag fick den, det är inte "många siffror" rätt i beskrivningen. Citat:

Erforderlig utbildning är djurvårdar/naturbruksgymnasium eller motsvarande.För att uppnå en jämn könsfördelning ser vi gärna att du är man och har några års yrkeserfarenhet.

Som person ska du vara ansvarsfull, noggrann och kunna arbeta både i grupp och självständigt. Då arbetet består av en del tunga lyft måste du ha god fysik.
Har du erfarenhet av träning med djur ser vi detta som en merit.

Några års yrkeserfarenhet och ansvarsfull, noggrann osv möjligen. Min träning med akvariefiskar och ännu längre tillbaka bostonterriers samt vildfångade vattenödlor och humlor har jag inte nämnt i något cv.

Måste ha slunkit med i kategorin "övrigt".


2 kommentarer:

Anonym sa...

Oj. Det finns rätt många som skulle sälja sin morsa för det jobbet, tror jag.

Eva Kihlström sa...

Javisst, och du kunde ju hjälpa dem att "uppnå jämn könsfördelning" åtminstone!