20080824

Åter till ordningen

Lite sorgligt är det väl att sommaren går mot sitt slut, men samtidigt kan man få lite struktur på vardagen igen.

Inte för att jag börjar skolan eller så, men jag lyssnar ju en hel del på radio. En bagatell, kan tyckas, men ganska viktig sådan.

När jag sitter och laddar min mp3-spelare med nya podd-radio-program, känner jag hur mycket jag har saknat Spanarna, Kino, Lantz i P1 m fl som har haft sommaruppehåll sedan i juni. Visserligen är det roligt att höra årets "Sommar"-pratare, ingen dag den andra lik, men de fyller inte upp tomrummet efter ovanstående. I år tycker jag att det påfallande ofta varit komiker eller skådespelare i allmänhet som haft en alkoholiserad förälder eller annan form av traumatisk barndom - Lasse Berghagen, kom tillbaka med dina berättelser om Magister Nilsson!

Övrig utfyllnad för ordinarie radioprogram har för min del bara varit - just utfyllnad. Knappt något att lägga på minnet. Tyvärr!

Nä, nu ser jag fram emot att återse mina kompisar på radio, som skall ta mig genom den mörka årstiden!

Inga kommentarer: