20080828

Horisonten flyttas hela tiden!

Många som vetat om min intervju i förrgår frågar hur det "gick". Tack bra, tydligen eftersom jag kom hem igen och sitter här med heder och ära i behåll. 

Intervjun gick inte så mycket ut på vad jag kan utan mer på vilken typ av människa jag är i den här arbetssituationen. Trivs jag bäst med att göra allt själv eller vill jag helst delegera - och är jag bra på det? Slutför jag mina arbetsuppgifter eller lämnar jag "trådar i luften" efter mig? Jobbar jag bra ensam eller är jag beroende av ett socialt nätverk även på jobbet? 

So far, so good. Men lite långsökt kändes det att redogöra för min uppväxt i en handlarfamilj i lilla Skultorp utanför Skövde, hur många syskon jag har och mitt förhållande till hästar och körsång... Lite yrkesskadad tänkte jag i mitt stilla sinne att den delen av intervjun mest gick ut på att se hur flexibel jag var när det gäller att svara på faktafrågor som jag inte var förberedd på att få. Eller nå't. Jag tror också att jag hade bra koll på mitt kroppsspråk, lagom ögonkontakt, lagom gestikulerande och pratade lagom fort för att framstå som den lugna balanserade och kontrollerade person jag är.

Hans sammanfattning av mig efter analysfrågorna som jag hade svarat på i förväg prickade i alla fall ganska rätt, och jag fick möjlighet att justera och förtydliga det jag ville. 

Så nu gäller det, om han har fått ett så bra intryck av mig så att han vill "sälja in" min typ till sin uppdragsgivare. Inom tre veckor kommer nästa steg att vidta, och sedan skall det dras ytterligare ett par varv med många människor som skall säga sitt. Så sista chansen har inte gått även om jag inte skulle komma med bland de först utvalda. 

Medan jag väntar är jag fortfarande öppen för alla förslag. Så i morgon och på lördag finns jag på torget och agerar guide och värdinna på Leva & Bo i Hjo. 

Inga kommentarer: