20080623

Ny vecka, nya tag

"Att bryta ihop och gå vidare" har någon formulerat det - kanske är det Mark Lewengood, han citerar det i alla fall ibland.

Att ringa några samtal till de som anmält förhandsintresse för min Hjokalender. Grunna ut en lösning på hur man gör tändsticksaskar med egna bilder, på något annat sätt än det proffsiga, som skulle inneburit att jag måste beställa minst 18 000 askar. Att göra några ideella jobb trots att jag bestämt mig för att begränsa den delen. Ibland är "nej" inget svar.

Fila på min re-design av min egen hemsida tills jag får beställningar på andras. Fundera på hur mitt samarbete med A och hans nyskapade företag kommer att utveckla sig - emellanåt har jag stora förväntningar. Vem vet, på ett par års sikt. Mina förhoppningar hålls dock öppna för alla möjligheter och åt alla håll, en process som innebär att en massa energi läcker ut åt alla håll.

För att inte bli alldeles utan energi bestämmer jag därför ibland att jag måste göra helt andra saker och göra dem väldigt långsamt. Helst utan att tänka på de stora perspektiven. Att köra några tvättmaskiner och plocka in all disk från igår i skåpen. Torka ur kylskåpet nu när det ändå nästan är tomt. Sy färdigt en blus, som blev lite fel och därför måste problemlösas. Nu har jag en lösning som jag tror blir bra.

Ikväll blir det "Foyle's war".

Så går en dag ifrån vår tid ...

Inga kommentarer: