20080622

Ännu ett sommarsolstånd

har passerat och jag vänder blad i kalendern för att hitta ännu ett helt tomt uppslag som betyder en ny vecka.

I natt drömde jag ... nej, man skall inte berätta om sina "psycho"-drömmar på bloggen, men särskilt upplyftande var det inte. Vaknade med en otäck känsla av sanning.

Jag vill inte gå och lägga mig utan sitter här och kurar skymning framför datorn. Tittar ut i den mulna men ljusa sommarnatten i någon minut till innan den nya veckan tar vid. Jag kan i alla fall låtsas att jag är en riktig människa som skall jobba en vecka till innan jag får semester.

Jag har bestämt mig för att sluta vänta på besked om alla sökta jobb. Får jag så får jag. Och jobbet som skulle tillsättas brådskande redan den 1/7 räknar jag inte med längre. Inte ens att få besked om. Att det skall sitta så himla långt in att skicka ett gruppmail om att tjänsten är tillsatt åtminstone!

Schô - en!

Jag blir bara såååå trött ...

Inga kommentarer: