20080402

Och ser man på!

Där blev det sommartid även på den här klockan. Det är mycket nu. Många klockor att ställa om.

Och igår ringde lilla gulliga A på SMOT och frågade om jag möjligen hade tid att komma och jobba i Jönköping i några veckor - typ från nu till slutet på maj. Hennes kollega skulle in på en rätt stor operation inom kort och då behöver hon en vikarie. Klart man vill! Alla jobb i branschen är välkomna! Hon skulle bara kolla upp det praktiska med sin chef och så få besked om när kollegan skulle in på sjukhuset, förstås - det var något provsvar kvar att invänta - men sedan! Så skönt att få något annat att tänka på medan man väntar på besked från andra potentiella arbetsgivare som jag har hedrat med mina ansökningar!

Av en ren slump blev jag även för några dagar sedan tillfrågad om jag ville göra en jubileumsskrift åt VG-regionen - eller rättare sagt så var det M som blev tillfrågad om jag ville osv. Och det vill och hinner jag ju också med.

Boken "Byta ett ord" som jag redigerar åt vännen S är ju alldeles snart klar för tryckning. Kommer förhoppningsvis till pingst och börjar säljas vid konstrundan. Och LN's balklänning ska bara få sitt blixtlås och en liten hake, så är den klar.

Det är mycket nu, som sagt. Nu skall det bara ordna sig i sommar. Helst framöver också ...

2 kommentarer:

Anonym sa...

varför jobbar du inte som förskolelärare?

det finns väl en hel del jobb inom det område, eller?

Eva Kihlström sa...

Jo det finns det. Men inte för min del.

Läs här: http://lagomblogg.blogg.se/1203612349_framtidsjobb.html

Jag var sjukskriven i 5 månader innan jag började arbetsträna i en annan bransch. Jag vill inte bli det igen!