20080424

Jobb och JOBB ...


Å vad jag jobbar och jobbar! Idag har vi pusslat program tills vi blev fyrkantiga i ögonen och vi var absolut tvungna att gå ut i solen och äta lunch på en uteservering på "rätt" sida av gatan - ja, för kommer man i skuggan är det bra kallt. "Än är det vinter kvar, säger Mor."

Faktum är att det var Å från informationsavdelningen som mer eller mindre kom upp och hämtade ut oss, annars hade vi nog inte kommit ut än.

Fortfarande är det en del kvar att göra med programkatalogen, men vi börjar se slutet. Snart är den färdig. I början av nästa vecka skall den gå i tryck. Då skall vi ta tag i nästa stora utmaning. Sortering och klassificering av funktionärer och deras funktioner. Det blir också roligt.

Jag nästan glömmer att jag måste kolla annonser också. Så idag när jag kom hem tidigt (= kvart i fem) gick jag igenom ett par veckors samlade mail. Men ibland undrar man om de verkligen vill att man skall söka. En beskrivning av en projektledartjänst, som egentligen lät ganska lockande, såg ut så här:

Befattningen samordnar och kommunicerar med samarbetspartner och konsulter i arbetet med kvantitativa och kvalitativa undersökningar av intolerans (antisemitism, islamofobi, antiziganism, homofobi samt övrig främlingsfientlighet) bland framför allt ungdomar.

Jag menar, måste man använda segregerande språk när man annonserar efter en anti-segregerande människa?

Nä, nu sätter jag mig med mitt Photoshop i stället. Måste ju få till några verk till min utställning i pingst.

Inga kommentarer: