20080415

En hel vecka

har jag jobbat och inte tröttnat än.

Det är så här det är meningen att man skall ha det. Gå upp i tid på morgonen, åka iväg på bussen och knalla uppför tre branta trappor i en gammal bandstation, tränga in sig i ett litet trångt kontor med plats för två och utföra de arbetsuppgifter som skall göras. Gå iväg på möten. Lägga in saker på datorn. Gå på lunch och fika.

Prioritera uppgifterna i den ordning jag bedömer vara viktigast. Utföra dem på ett sätt som jag bedömer vara lämpligast. Diskutera och bolla idéer och möjligheter när det behövs. Jag vet varför jag gör det jag gör, och ser resultat av mitt arbete. Jag är insatt i vad de andra gör och varför. Jag är betrodd, jag kan ju det här.

Jag växer varje dag.

En sådan skillnad mot att sitta hemma framför datorn och få det ena mailet efter det andra med "tack, men nej tack" utan förklaring ...

1 kommentar:

Nillan sa...

Hej!
Så skönt att få läsa om din jobbstävan... jag är också där nu. Om en månad är jag färdig personalvetare, är en kvinna i mina bästa år, med arbetslivserfarenhet och...
Sökt 3 jobb nu, det värsta är att de inte svarar, tyst som i... man väntar, söker kontaktpersonen som aldrig är på plats... Men inte ska jag ge upp efter 3 jobb, hört om en som sökte 300 innan.
Kommer att fortsätta att läsa din blogg, var första gången.
Kram Nillan