20080213

Man kan bli ledsen för mindre

Idag fick jag reda på att det som lät så positivt och lovande före jul förmodligen inte blir något jobb alls.

Inte ens en "fingertutt".

Så nu är det tillbaka till annonserna igen. Tur att jag inte raderade mig ur alla sökmotorer, utan jag fortfarande får t ex platsbanken och merajobb.se.

Faktum är att det inte har funnits mycket att söka heller, jag har ju skummat igenom de annonser som har kommit ifall, ifall. Men det är ju en liten tröst nu åtminstone.

Nu har jag sökt ett jobb. Och skrivit ut annonsen om projektledare i Hornborgasjön, så får vi väl se var jag hamnar. Tänker också söka upp den kontakt jag har i Jönköping och se vart det kan leda.

Som tur var ringde A från Smålands Musik och Teater i eftermiddags och behövde lite hjälp inför blåsmusikfestivalen i maj. Hon vet ju mitt läge och satt själv lite trångt med tiden nu, så då hade hon kommit på några saker som jag kan göra. Heder åt sådana vänner!

Inga kommentarer: