20070729

Semestertider...

Alla mina miljoner läsare runt om i världen kanske undrar varför det inte kommer in några nya inlägg på bloggen?

Svaret är att jag är "ledig" och därför inte hinner blogga så mycket. Förra veckan var vi på Menorca, och därifrån finns det bilder här. Det var "SEMESTER". Annars far jag som en skottspole mellan husröjning, födelsedagar, spontanbesök av vänner och bekanta och egna besök hos släkt, vänner och bekanta... Samtidigt håller jag järnkoll på alla platsannonser - inte för att de är jättemånga så här i sommartider, men dock. Och nästa vecka är det Turistbyrån igen, för några veckor framåt.

Min omgjorda hemsida är i alla fall klar nu. Se den här! Tack dottern F för hjälp med det tekniska! Jag är otroligt frustrerad över att jag är så dålig på det, men jag är samtidigt väldigt tacksam för att det finns de som är duktiga och kan få till det ungefär som jag sa, med de byggstenar jag har tillhandahållit. När jag får ett jobb där webdesign ingår skall jag verkligen ta tag i det, men eftersom det finns så många olika publiceringsverktyg att jobba i är det bortkastad möda att försöka lära sig något, för att sedan konstatera att arbetsgivaren använder något helt annat. Som dessutom kan vara uppdaterat till oigenkännlighet! Som det är nu kan jag principer för hur designen skall vara för att websiten skall vara användbar, och har en lätt överblick av hur några av de vanligaste verktygen fungerar. Därmed får jag vara nöjd.

Nu ligger tre jobb överst i "att söka"-högen. Samtliga till vilka jag känner mig "kallad" och utvald. Snälla, snälla någon, ge mig ett jobb innan jag försmäktar!!!

Inga kommentarer: