20070709

Tekniskt geni, eller...?

Ibland undrar jag hur dum man egentligen kan vara när man har en massa högskolepoäng, varav nästan hälften har med media att göra? Är det tillåtet att totalt glömma bort hur man laddar i radioprogram i den egna mp3-spelaren - även om det är något år sedan den användes sist... Kommer inte polisen och tar en då? Eller åtminstone Claes Elfsberg, tittarombudsmannen, eller kanske en TV-pejlare?

Jag blir så trött! Idag har jag hållit på i flera timmar med ovanstående lilla apparat - inklusive den tid det tog att lokalisera den på sonen T's skrivbord (han hade lånat den i stället för usb-minne, den låg ju framme på mitt bord när han behövde ett, men för att jag skulle lägga in podradio i den, men det visste ju inte han, och så åkte han till Stockholm...). Vidare har jag uppdaterat programmen som måste till för att ladda ner och spara på datorn plus att ladda in radioprogrammen i själva manicken. Under vägen kom jag på att jag gjorde ett moment, en sparning, helt i onödan...

MEN jag löste det i alla fall! Dessutom alldeles själv, för trots att den datasmarta dottern F var precis i närheten hjälpte det inte att fråga henne, för hon kunde ju inte just detta märke - hon använder Mac-dator, nämligen, som den grafiker hon är. Och då räcker det ju med I-pod, inte en massa andra suspekta märken som t ex min snygga Sony, som är PC-kompatibla.

Mmm. Utvecklingen går i alla fall åt rätt håll i något avseende. Jag skall försöka se det som att det är någon skillnad på Eva 2002 och Eva 2007 års modell. (Och då avser jag alltså inte mängden rynkor eller vikt...)

Inga kommentarer: