20070527

One more time

Nu har ansökningstiden till ytterligare ett "vill-ha"-jobb gått ut.

Hur jag än anstränger mig för att inte tänka på det, går jag redan och tänker ut hur himla bra jag skulle göra det jobbet. Så, och så, och strategier för det, och implementeringar av den idén...

Här om dagen fick jag höra att en nyanställd kommuninformatör i en kommun nära mig - ja, den här alltså - ännu inte har klart för sig hur informationen kan utformas för att bli bättre här, ens i stora drag, t ex på hemsidorna. Det skall vänta till hösten. Även den viktiga, viktiga turistinformationen. Men hjälp! Annonsen var ju ute i början av året - jag sökte också tjänsten - och redan när man skriver ansökningsbrevet har man väl i alla fall ett hum om hur man vill arbeta för att effektivisera och förbättra, och vad man skulle kunna tillföra. Att man sedan inte får igenom alla sina vilda visioner är ju ett annat problem, men man måste väl ha TÄNKT ändå...?

Eller...? Det kanske man inte måste...? Är det någon som kan tala om för mig var "OFF"-knappen sitter? Eller adressen till Gökboet?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej! Va glad jag blev då jag läste din kommentar, kul att mitt ack så simpla liv kan förgylla din vardag =)Får man fråga vad du tar för de coola "sovmaskerna" du har? Den det står "trött" på är ju hur tuff som helst! Det går väl att skicka en sån till Sundsvall va? ;0)

Eva Kihlström sa...

Visst går det!

Maila din postadress till eva.kihlstrom@hjomail.se och sätt in 150:- på bg 5416-2748 så kommer den med "snigelpost"! (Portot bjuder jag på)

Du får gärna bli min filial i Sundsvall om du vill! Dottern F har för mycket att göra...MIUN är slavdrivare jämfört med HLK!!!