20070511

Koncentrationssvårigheter

Jag måste ta mig samman och göra ett uppsamlingsheat!

Idag har jag varit duktig och gjort färdigt så mycket jag kan i detta läget på ett av mina uppdrag. Två gånger har jag under den här tiden tillfrågats om att göra andra saker åt två av mina andra "uppdragsgivare", men nu är det nej - jag hinner inte nu. Nu tänker jag vara lite hård, särskilt när det gäller saker som MÅSTE göras i morgon. Särskilt när det i ena fallet inte ger något betalt och i det andra för lite. Särskilt när vi har bestämt att vi skall åka till stugan hela dagen och ta med svärisarna och jag skall gräva upp minst en hel rabatt och ta bort en massa sten och...

På mitt bord i arbetsrummet ligger fler tillklippta masker. Skall bara sys ihop. Och tyg till en tröja till sonen T. Skall bara klippas till, och sys ihop. Och ett par sockar som skall lagas. Och en gylf som skall bytas blixtlås i. Det finns en hel hög med tvätt som skall strykas och snart kommer M hem och skall tvätta sina favvoskjortor, som han inte kan vara utan i Stockholm. Och jag skall göra iordning en gryta som bara är att värma, så man slipper stå och steka på gasolköket i morgon. Och städat har jag inte gjort.

Nä, stopp! Inga fler "ska bara", som Alfons sa. En sak i taget. Så jag går väl och handlar.

Inga kommentarer: