20070316

Energi!

Tänk vilken skillnad det är att vara sjuk och att må som vanligt!

I går låg jag för ankar halva dagen - fast jag skulle nog legat hela dagen egentligen. Jag gick upp och duschade som vanligt men när jag stod framför spegeln och skulle fixa till mig blev jag plötsligt alldeles kallsvettig och illamående, typ svimfärdig (jag tror inte att det hade med att göra att jag såg mig i spegeln - den synen är jag så van vid...). Sedan kom huvudvärken, lika plötsligt, och jag släpade mig ner och ringde till kollegorna på Kulturskolan där jag skulle ha vikarierat på morgonen. Sedan släpade jag mig i säng igen och kände mig allmänt eländig. Fast jag låg ner kom yrseln i vågor. ( M tror att det berodde på att jag känner efter för mycket... han påstår att han aldrig känner efter och därför aldrig är sjuk! ) Huvudvärken höll i sig hela dagen, men jag tog mig i alla fall upp och satt vid datorn några timmar på eftermiddagen. Jag vill ju "göra undan" lite nu, när det börjar hända grejor som kan behöva ta mer tid!

Under dagen var jag i kontakt med två andra som också var sjuka på liknande sätt, så det är inte bara jag som känner efter.

Trots att jag inte sov så mycket i natt var huvudvärken som bortblåst på morgonen. Dags att ta itu med det som skulle gjorts eller påbörjats igår! Det underlättar förstås att solen skiner och fåglarna kvittrar som galna, och att jag har något på gång i info-branschen som kan bli ett "fast" jobb! Jag ska hålla alla mina miljoner läsare på sträckbänken lite till, för det är ytterligare några pusselbitar som ska på plats, men jag kan säga så mycket som att det handlar om att vara med från början och hitta på namn, bygga logga och varumärke - profil, image och identitet - och få i stort sett fria händer med den grafiska biten. Målsättning, SWOT-analys... på riktigt nu! Gulp! Men jag kan ju det här, det har jag papper på!

Jag har också börjat produktionen i evalution - tankar och ting - igen nu. Skickade iväg en beställning till tryckeriet på vykort som skall säljas bl a på Hjo Bokhandel, och har börjat på en ny "produkt" i min vete-värmar-serie. Människovärdet återkommer!

Och jag har hängt upp en första omgång tvätt utomhus - första för året!

Inga kommentarer: