20070227

Hur gör man

för att låta bli att blogga?

Jag brukar ibland, när jag är färdig med det jag ska, surfa ett varv på ett par dussin bloggar som jag har som "favoriter" på min dator. Inte proffsbloggare, då, utan sådana jag känner runt om i landet.

Jag blir alltid lika förvånad över att folk som en gång i tiden startat en blogg kan låta bli att skriva i dem! Vissa har inte skrivit på månader, en del sådär varannan vecka.... man måste ju gå in ändå och kolla, då och då, ifall det har hänt nå't. Hallå, därute! Jag vill ju veta vad ni gör, allihopa! Ni kan ju inte bara starta och lämna mig här hängande i luften utan att veta om ni lever!

Ännu konstigare tycker jag att det är att lägga ner sin blogg. Jag vet ett fall när ett blogginlägg användes av en annan person på ett jättekonstigt sätt, och då kan jag förstå att man släcker. Men så knäppa kan väl inte fler personer vara i det här lilla landet?

Jag själv har, som ni märker, blivit nästan en "addict"... Det är särskilt kul när man får respons i form av kommentarer, förstås! (Även sådana IRL!)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Du har ju tydlugen lyckats hålla dig borta 4 dagar nu =)

Eva Kihlström sa...

Ja, men det är SVÅRT!! :)