20061130

Vindar

Det kommer en vind - och går - och hela min världsbild rasar skrev diktaren (ett par ur sitt sammanhang totalt utryckta rader).

Det finns många sorters vindar som kommer och går. Periodvis fler än annars.

Oftast parerar man dem utan att tänka på saken. Och ibland rasar världsbilden för minsta vindpust. Flera gånger om dagen. De flesta är vindpustar som jag inte har med att göra och inte behöver bry mig om. Men ändå.

Vinden häruppe ligger i alla fall kvar. Om jag skulle ta och gå upp och riva av ett trumsolo. Eller ta ner allt adventstjosan.









*break från Theodor* Nu vill jag bara meddela att jag har slått in den där sörjans spiken så att jag kan hänga upp min adventskalender, och nu ska jag också äntligen gå ned till hem&hobby och köpa mig en adventsstjärna *slut på meddelandet*






Theodor Kihlström
- känd Hjoprofil och serievetare

Inga kommentarer: